Interaktív programozójáték

Diákjaink készítettek egy olyan robotot, amellyel bárki sikereket érhet el a programozásban. 

A játék menete

  • A játékos megalkot egy programot, amelyet
    végrehajtva a villás robot a startról elmegy a céltárgyért és visszaviszi a
    startra, miközben kikerüli az akadályokat, a három programozó kocka
    segítségével. Ezek a következők:

    • Piros: menj előre egy szakaszt!
    • Sárga: fordulj balra 90°-ot és menj előre egy
      szakaszt!
    • Sárga: fordulj jobbra 90°-ot és menj előre egy
      szakaszt!
    • Fekete: vége a programnak

A programozó kockákat megfelelő sorrendben összeállítani, hogy a robot megtalálja a céltárgyat.

 A gomb megnyomására a leolvasó robot végigmegy a kockák fölött és egyesével eltárolja a színjüket, ez után elküldi ezt az adatot a villás robotnak és visszatér a helyére.

A villás robot a középső gomb megnyomására egyesével végrehajtja a parancsokat, ha kék mezőre lép, akkor tesz egy 180°-os fordulatot, ha a céltárgyat a közelében érzékeli, akkor lenyitja a villát, ha elkapta, akkor felemeli. Ha eléri a zöld mezőt, akkor lerakja a céltárgyat. A középső gomb újbóli megnyomására visszaáll a helyére és új parancsra vár (csak jó előzetes feladatmegoldás esetén).

A pálya körüli kék sáv a vizet szimbolizálja, amelyet, ha érzékel a robot, akkor visszafordul és halad tovább. 

Haladóknak akadály elhelyezésére is van lehetőség.